De Taille et d'Estoc :: A LA HACHE !

A LA HACHE !

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    De Taille et d'Estoc Index du Forum -> Histoire -> Histoire militaire, armes et armures
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Kurso
Comte

MessagePosté le: 08/10/2006 18:05:28    Sujet du message: A LA HACHE ! Répondre en citant

Réplique de chez Arms & Armours
The smooth lines and fine detail of this polearm reflect the truly exceptional quality of the original. Measurements taken on a research trip to Europe have allowed us to produce a worthy copy of this 15th century French weapon. The pole axe, one of the most favored weapons of its day, saw service with knights of all countries in the list and on the battlefield. The English knights at Crecy and Agincourt chose to dismount and fight on foot with poll axe and spear.
Original: c. 1470 French, (A 926) Wallace Collection, London.

Overall Length: 67"

Fabo peut craner en disant qu'il a palpé l'original de 1470 à la WC... Confused

Max, ce n'est pas ce modele pour le Jeu... j'essaye d'en trouver un plus correct

Dernière édition par Kurso le 08/10/2006 18:11:44; édité 1 fois
Publicité

MessagePosté le: 08/10/2006 18:05:28    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Kurso
Comte

MessagePosté le: 08/10/2006 18:10:58    Sujet du message: A LA HACHE ! Répondre en citant

Bec De Corbin
Used for foot combat, the "Raven's Beak" was considered a knightly weapon and saw action on the battlefield, as well as in the tournament list. The name was taken from the large deadly back spike and its easy to see why on this example from Paris. It is a full 6" long and has a reinforced tip for punching through mail and armor. The head also has a long 4" pronged hammer head and a top blade, plus a steel butt-spike on the end of the hardwood shaft for smashing an opponent's feet. Made by Windlass
Steelcrafts®.
Overall-68" * Top Blade-12" long, 1" wide, 3/16" thick * Head-10" * Wt.-4 lbs. 8 oz.

--------------------------------------------------------------------------------

celle là pour le Jeu, avec peut être (fabo dira), une dague de tête moins longue, mais le mail en trident ou plat (une bete marteau...) et le bec de corbin (le crochet quoi) de l'autre coté... c'est ce qui est décrit !
Kurso
Comte

MessagePosté le: 08/10/2006 18:15:20    Sujet du message: A LA HACHE ! Répondre en citant

avec l'odeur de l'authentique...
Godeffroy de Bouillon (1060-1100) par Giacomo Jaquerio c. 1420. comme quoi faut pas croire tout ce qu'on voit...
Des pole axe du XVe avec un personnage du XIe...(siècle pas arrondissement...)
Mais l'artiste est bien de la bonne époque...
Noter aussi la magnifique salade (de fruits) que porte Goddefroy.. Laughing
Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: 08/12/2016 02:07:54    Sujet du message: A LA HACHE !

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    De Taille et d'Estoc Index du Forum -> Histoire militaire, armes et armures Toutes les heures sont au format GMT
Page 1 sur 1

Sauter vers: